§8.
Kancelaria Kościoła działa na podstawie Statutu Kościoła i Kodeksu Wewnętrznego Kościoła.
§ 9.
1. Posiedzenia Kancelarii Kościoła zwołuje i prowadzi Prezbiter Naczelny lub upoważniony przez niego Zastępca Prezbitera Naczelnego oraz Prezbiter Pomocniczy w każdym czasie, jednak nie rzadziej niż raz na trzy miesiące. Jeżeli Prezbiter Naczelny nie zwoła posiedzenia Kancelarii Kościoła w terminach określonych w statucie, obowiązek ten przechodzi na najstarszego wiekiem Zastępcę Prezbitera Naczelnego, który przewodniczy jej obradom.
2. Kancelaria Kościoła podejmuje decyzje w formie uchwał, które zapadają większością głosów obecnych i głosujących w głosowaniu jawnym z zastrzeżeniem . W razie równości głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego.
3. Na posiedzenia Kancelarii Kościoła mogą być zaproszone przez Prezbitera Naczelnego lub prowadzącego posiedzenie Kancelarii inne osoby – bez prawa głosowania.
§ 10.
- Członkowie Kancelarii Kościoła powinni być zawiadomieni o planowanym posiedzeniu Kancelarii Kościoła z porządkiem obrad co najmniej 7 dni przed terminem posiedzenia.
- W ważnych przypadkach zwołujący posiedzenie Kancelarii Kościoła może ten termin skrócić.
- Dla ważności uchwał wymagane jest zaproszenie na posiedzenie wszystkich członków Kancelarii.
- Członkowie Kancelarii Kościoła mogą być zawiadomieni o planowanym posiedzeniu Kancelarii w dowolnej formie, w szczególności: pisemnej, telefonicznej, internetowej, faksem.
§ 11.
- Dla odbycia posiedzenia Kancelarii Kościoła wymagana jest obecność co najmniej trzech członków Kancelarii, w tym osoby zwołującej posiedzenie Kancelarii. Członkowie Kancelarii mogą uczestniczyć w posiedzeniu Kancelarii za pomocą elektronicznych środków przekazu i głosować nad uchwałami.
- Członek Kancelarii powinien zawiadomić osobę zwołującą posiedzenie o przewidywanej nieobecności i stosownie ją usprawiedliwić.
§ 12.
- Uchwały mogą zapaść tylko w sprawach objętych porządkiem obrad, a za zgodą wszystkich członków Kancelarii także w innych sprawach.
- Uchwały podpisuje osoba, która przewodniczyła obradom i protokolant.
§ 13.
- Posiedzenia Kancelarii są protokołowane.
- Protokół powinien zawierać:
- datę, miejsce posiedzenia protokółu,
- nazwiska osób biorących udział w posiedzeniu, w tym także zaproszonych gości;
- porządek obrad,
- podjęte uchwały oraz wyniki głosowania,
3. Protokół może zawierać zaznaczenie zdań odrębnych.
4. Protokóły podpisuje osoba, która przewodniczyła obradom i protokolant.
§ 14.
- Koszty działalności Kancelarii pokrywa się z funduszy Kościoła.
- Kancelaria korzysta z własnych pomieszczeń, urządzeń i materiałów, bądź pomieszczeń i urządzeń udostępnionych przez członków Kancelarii lub inne osoby.
- Obsługę administracyjno-techniczną Kancelarii zapewnia Prezbiter Naczelny.
- Koszty poniesione w związku z działalnością Kancelarii i koszty poniesione przez członków Kancelarii związane z ich stawiennictwem na posiedzeniu powinny być niezwłocznie regulowane.